이틀 앞으로 다가온 ‘BMW 레이디스 챔피언십 2025’
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이틀 앞으로 다가온 ‘BMW 레이디스 챔피언십 2025’

국내 최고 품격 골프대회, 완벽한 준비 마쳐
선수 위한 프리미엄 의전·갤러리 체험 프로그램 풍성

이틀 앞으로 다가온 BMW레이디스 챔피언십 / 사진제공=해남군
[해남=해남뉴스] haenamnews@naver.com

오는 10월 16일부터 19일까지 나흘간 해남 파인비치 골프링크스에서 열리는 ‘BMW 레이디스 챔피언십 2025’가 개막을 앞두고 마지막 준비에 박차를 가하고 있다.

국내 유일의 미국여자프로골프(LPGA) 정규투어 대회인 이번 대회는 세계 정상급 선수들이 출전하는 만큼, BMW 코리아는 대회 수준에 걸맞은 품격 높은 운영을 준비했다.

우선 선수들의 컨디션 유지를 위해 XM·7시리즈·X7·iX 등 BMW 럭셔리 클래스 차량 120여 대를 투입해 맞춤형 의전 서비스를 제공한다.

숙소와 경기장, 주요 이동 동선을 고려한 세심한 지원으로, 이동 중에도 BMW 특유의 안락함을 느낄 수 있도록 했다.

갤러리들을 위한 현장 이벤트도 다채롭다.

BMW의 라이프스타일 플랫폼 ‘BMW 밴티지(VANTAGE)’ 앱을 통해 스탬프 투어, 스크린 퍼팅 게임 등 참여형 이벤트를 진행하며, 참여자에게는 타이틀리스트 드라이버, BMWxWAAC 패키지, 대회 기념품 등 풍성한 경품이 제공된다.

MINI 오너를 위한 특별 프로그램도 마련됐다.

MINI 전시존에서 차량 키 인증 시 기념품을 증정하며, 현장 시승 신청 고객에게는 MINI 라이프스타일 제품을 제공한다.

또한 BMW 코리아 미래재단은 교통안전 문화를 확산하기 위한 ‘세이프티 투게더(Safety Together)’ 캠페인을 운영한다.

퀴즈와 기부 룰렛 이벤트, 인스타그램 팔로우 행사 등을 통해 다양한 경품을 증정하며 교통안전의 중요성을 알릴 예정이다.

이와 함께 BMW 라이프스타일에서는 BMWxWAAC 콜라보 제품과 2025년 신제품 골프 컬렉션을 현장에서 첫 오프라인 판매한다.

전 제품은 20% 할인된 가격으로 구매할 수 있으며, 구매 금액대별 사은품도 준비돼 있다.

BMW 코리아 관계자는 “BMW만의 차별화된 의전 서비스로 선수들이 최고의 경기력을 발휘할 수 있도록 지원하고, 관람객들도 브랜드 감성과 프리미엄 스포츠의 매력을 함께 느낄 수 있을 것”이라며 “앞으로도 한국 골프문화 발전에 기여하겠다.”고 밝혔다.

한편, BMW 그룹은 전 세계 140여 개국에서 사업을 운영하며, BMW·MINI·롤스로이스·BMW 모토라드 등 4개 브랜드를 보유한 글로벌 프리미엄 자동차 제조사다.




[Press Release]
BMW Ladies Championship 2025 Just Two Days Away
Korea’s Premier Golf Tournament Completes Final Preparations
Premium Player Hospitality and Diverse On-site Experiences for Fans
[Haenam = Haenam News] haenamnews@naver.com
The BMW Ladies Championship 2025 is set to tee off from October 16 to 19 at Pine Beach Golf Links in Haenam, marking the final stages of preparation for Korea’s most prestigious golf tournament.
As the only LPGA Tour event held in Korea, the championship will feature the world’s top female golfers. Reflecting the event’s global stature, BMW Korea has completed meticulous preparations to ensure a premium experience for both players and spectators.
To help players maintain peak performance, BMW is deploying over 120 luxury-class vehicles, including the XM, 7 Series, X7, and iX, to provide personalized transportation services. Every detail—from hotel and course transfers to logistical routes—has been designed for comfort and efficiency, allowing athletes to travel in true BMW luxury.
Spectators can also enjoy a variety of interactive events throughout the tournament. Through BMW’s lifestyle platform “BMW Vantage”, fans can participate in a stamp tour and screen putting games, with rewards such as Titleist drivers, BMW x WAAC collaboration packages, official tournament merchandise, and more.
A special program is also prepared for MINI owners. By verifying their car keys at the MINI JCW exhibition zone, owners will receive exclusive gifts, while customers who sign up for a test drive on-site will receive MINI lifestyle products.
The BMW Korea Future Foundation will operate its “Safety Together” campaign to promote responsible driving culture. The campaign features quizzes, a donation roulette event, and Instagram participation, with all participants receiving gifts that highlight the importance of road safety.
Additionally, BMW Lifestyle will launch BMW x WAAC collaboration products and the 2025 BMW Golf Collection with their first offline sales event. All items will be offered at a 20% discount, with extra gifts available based on purchase amount.
A BMW Korea representative stated, “Through BMW’s exclusive hospitality services, we are ensuring that players can perform at their best, while spectators can fully experience the elegance and excitement that only BMW can deliver. We will continue to contribute to the development of Korean golf culture.”
Meanwhile, the BMW Group, a leading global manufacturer of premium automobiles and motorcycles, operates in over 140 countries with four brands — BMW, MINI, Rolls-Royce, and BMW Motorrad.
해남뉴스 박갑석 기자 haenamnews@naver.com

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